افزایش بازدید سایت - چگونه سایتمان را پربازدید کنیم؟

آموزش طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

افزایش بازدید سایت - چگونه سایتمان را پربازدید کنیم؟


 افزایش بازدید سایت - چگونه سایتمان را پربازدید کنیم؟

مزیت داشتن یک وب سایت این است که به راحتی می توانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید برنامه نویسی سایت را یاد بگیرید و طراحی سایت حرفه ای را از صفر تا صد انجام دهید تا بتوانید کسب و کار خود را در اینترنت رشد دهید، ادامه این مقاله را مطالعه نکنید.

برنامه نویسی سمت کاربر

 

 

نکاتی برای یادگیری برنامه نویسی سایت ها

 

نکته بسیار مهمی که در ابتدا باید بدانید این است که برای ساخت یک سایت با امکانات مختلف باید با تعریف انواع زبان برنامه نویسی وب آشنا باشید و بدانید که برنامه نویسی تحت وب به دو دسته تقسیم می شود. سمت کاربر و سمت کاربر. سمت سرور و دو نوع وب سایت ایستا و سایت پویا وجود دارد.

 

به طور کلی باید بگوییم که برنامه نویسی در دو لایه front-end و back-end انجام می شود. Front مربوط به رابط کاربری است که در آن کاربر کارهایی مانند پر کردن فرم ها و موارد مشابه را انجام می دهد، ارسال و پردازش می شود و سپس نتیجه به قسمت جلو برگردانده می شود تا در قالبی خاص به کاربر نمایش داده شود.

 

در ادامه تعاریف بالا را به طور کامل توضیح خواهیم داد تا به راحتی پاسخ سوال خود را در مورد نحوه یادگیری کدنویسی سایت ها بیابید.

آشنایی با وب سایت های استاتیک و پویا.

 

سایت ها سایت های ثابتی هستند که محتوای آنها ثابت است و هر بار که محتوای جدید اضافه می کنید باید بازنویسی شوند.

 

وب سایت های پویا سایت هایی هستند که شما فقط یک بار هسته را کدنویسی می کنید و سپس به راحتی صفحات را به روز می کنید و محتوای جدید اضافه می کنید. این وب سایت ها دارای پنل مدیریتی هستند که داده ها را به صورت داخلی ذخیره می کند و به صورت پویا در سایت نمایش می دهد و هر بار نیازی به کدگذاری مجدد ندارد.

 

برنامه نویسی سایت کاربر

 

در اینجا چند نوع رایج از زبان های برنامه نویسی سمت کلاینت آورده شده است: (این زبان ها مربوط به سایت جلو هستند):

HTML:

 

Html مخفف Hypertext Markup Language است که در واقع یک زبان نشانه گذاری است. HTML اولین زبان برنامه نویسی وب است که در سال 1990 معرفی شد.نسخه 5 این زبان که با نام HTML5 شناخته می شود در سال 2010 معرفی شد و تحولی در طراحی وب سایت ایجاد کرد.

 

از این زبان برای ایجاد ساختار و قالب بندی صفحات وب استفاده می شود و در واقع با HTML Al می توانید صفحه وب را به چند قسمت تقسیم کرده و محتوای دلخواه خود را در هر قسمت قرار دهید.

 

در تمامی سایت ها 4 بخش کلی با هدر، سایدبار، محتوا و پاورقی وجود دارد که می توانید این بخش ها را با html ایجاد کرده و سپس با استفاده از زبان برنامه نویسی مناسب، یک سایت پویا با امکانات و امکانات دلخواه ایجاد کنید.

CSS:

 

طراحی وب سایت های مختلف فقط با html امکان پذیر نیست، زیرا این زبان فقط می تواند ساختار کلی سایت را نشان دهد. بنابراین css که مخفف Cascade Style Sheet است، در سال 1996 توسط کنسرسیوم وب جهانی یا W3C معرفی شد تا ظاهر، شکل و ابعاد هر عنصر در صفحه را مشخص کند. در واقع این زبان توانسته طراحی رابط کاربری سایت ها را کامل کند.

جاوا اسکریپت:

 

Js اولین بار توسط جیمز گاسلینگ در Sun Microsystems، یک زبان برنامه نویسی سطح بالا که مطابق با استانداردهای ECMAScript نوشته شده است، معرفی شد.

 

اعتبارسنجی فرم ها، انجام برخی کارهای کاربرپسند، برقراری ارتباط با سرور، ایجاد اسلایدرهای تصویر و موارد دیگر منجر به معرفی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت شد زیرا زبان های قبلی که در مورد آنها صحبت کردیم قدرت انجام آن را نداشتند. . .

 

با کمک زبان جاوا اسکریپت می توان بخش های مختلف وب سایت را کنترل کرد و عملکرد بخش های مختلف را کنترل کرد. کتابخانه های شما نیز می توانند کارهای مختلف و جالبی انجام دهند.

جی کوئری:

 

JQuery در واقع یکی از کتابخانه های جاوا اسکریپت است که کدنویسی در جاوا اسکریپت را آسان می کند. وقتی از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنید، حجم صفحات افزایش می‌یابد زیرا برخی چیزها باید در حجم زیادی از کد نوشته شوند. برای رفع مشکل و کاهش زمان کدنویسی جی کوئری معرفی شد که شامل لیست کاملی از توابع مربوط به کارهای گرافیکی می باشد که با کمک آن می توانید ظاهر زیبایی به وب سایت خود ببخشید. در طراحی سایت وردپرس میتوانید این تکه کدها را به هسته سایت اضافه نمایید.

 

تا اینجا این مقاله شما را با برخی از زبان های برنامه نویسی سایت پسند آشنا کرده است که می توانید برای طراحی سایت ایستا یاد بگیرید. در واقع، زبان هایی که معرفی شدند مربوط به کدنویسی front-end بودند.

در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه طراحی وب سایت های داینامیک و آشنایی با کد نویسی را توضیح دهیم.
برنامه نویسی سایت سرور

برخی از زبان های برنامه نویسی سمت سرور: (این زبان ها مربوط به سایت سایت هستند):
Php (پیش پردازشگر فرامتن):

یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی وب سایت PHP است. این زبان در سال 1998 توسط آقای Rasmus Lordorf معرفی شد. طبق آمار، این زبان برنامه نویسی در بیش از 70 درصد وب سایت ها استفاده می شود. در این زبان کد نوشته شده روی سرور اجرا شده و خروجی برای کاربر ارسال می شود.

این زبان بسیار محبوب است و دلایل اصلی آن عبارتند از:

رایگان و متن باز.
یادگیری آسان.
مشابه دستورات زبان c.
سرعت اجرا بالا.
امنیت بالا به دلیل امکان استفاده از پایگاه داده MySQL.
امکان استفاده و اجرا بر روی چندین سیستم عامل مختلف.

سیستم های مدیریت محتوای وردپرس، جوملا و دروپال و فروشگاه سازهای آنلاین OpenCard و Magento نیز از php استفاده می کنند.
Asp.net (صفحه سرور فعال):

Asp یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر وب مایکروسافت است و مخفف عبارت Active Server Page است که در سال 1993 توسط مایکروسافت معرفی شد. طراحی با این زبان بسیار ساده و آسان است و فقط باید با یکی از زبان های VB.Net یا C#.Net و همچنین دستورات Asp.Net آشنا باشید. توسعه سایت در asp.net در محیط ویژوال استودیو انجام می شود که تمامی ابزارهای لازم برای طراحی رابط کاربری و کدنویسی در آن موجود است.

مزیت این زبان نسبت به سایر زبان ها این است که:

به درخواست های کاربران بهتر پاسخ دهید.
عیب یابی آسان است.
سرعت اجرای بسیار بالایی دارد.
تحت چارچوب دات نت توسعه یافته است.

جانگو یا جنگو:

جنگو یک چارچوب برنامه نویسی مبتنی بر وب است که از پایتون استفاده می کند. با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون می توان برنامه های مختلفی را برای پلتفرم های مختلف ویندوز و وب ارائه داد. پایتون به طور پیش‌فرض اجازه برنامه‌نویسی مبتنی بر وب را نمی‌دهد، که با فریمورک جنگو رفع شد و برنامه‌های مبتنی بر وب را می‌توان در پایتون پیاده‌سازی کرد.

جنگو برای طراحی وب عالی است زیرا:

یادگیری جنگو بسیار آسان است زیرا مبتنی بر پایتون است.
دارای ماژول های خارج از جعبه است و در دسترس است.
دارای ساختاری کاملا یکپارچه و راحت است.
دستورات بسیار آسانی دارد.

جاوا:

نکته مهمی که ابتدا باید بدانید این است که جاوا و جاوا اسکریپت کاملاً متفاوت هستند و نباید این دو زبان را با هم اشتباه بگیرید. برنامه نویسی سایت با جاوا تحت سرور به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود:

جاوا برای برنامه های موبایل:

این فناوری J2ME نام دارد که مخفف Java 2 Mobility Edition است. از J2ME می توان برای نوشتن برنامه های کاربردی برای دستگاه های کوچک و موبایل استفاده کرد و چون کتابخانه های زیادی دارد برنامه نویسان از آن برای توسعه اپلیکیشن ها استفاده می کنند.

اسکریپت Java Enterprise:

نامی که به این پلتفرم داده شده JEE است که مخفف Java Enterprise Edition است. توسعه دهندگان سرور از این فناوری برای توسعه برنامه های تجاری بسیار بزرگ استفاده می کنند. با استفاده از JEE می توان اپلیکیشن های بزرگ برای شبکه ها و حتی سرورها را برنامه ریزی و طراحی کرد.

نسخه استاندارد جاوا:

نام این فناوری J2SE است که مخفف Java 2 Platform Standard Edition است که تمامی API ها و کلاس های مورد نیاز را در کتابخانه خود دارد. J2SE می تواند بازی های گرافیکی، برنامه های کاربردی پایگاه داده و موارد مشابه را تولید کند.

برنامه نویسی سمت سرور
برنامه های طراحی وب چیست؟

یکی از بهترین و پرکاربردترین برنامه هایی که برای طراحی استفاده می شود DreamWeaver نام دارد. این نرم افزار ابتدا توسط شرکتی به نام MacroMedia معرفی شد که بعداً توسط Adobe، سازنده فتوشاپ خریداری شد. در حال حاضر این نرم افزار یک محصول Adobe است که از html5، css3 و غیره و همچنین زبان های مختلف مانند asp.net، php و غیره پشتیبانی می کند.

ویژگی Dreamweaver این است که شما به راحتی می توانید به زبان های مختلف در وب کدنویسی کنید، می توانید فایل ها و پوشه های خود را مدیریت کنید، در حین کار، یک نمای زنده از پروژه خود را مشاهده کنید و غیره.

نرم افزارهای طراحی دیگری نیز وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند، اما Dreamweaver یکی از پرکاربردترین نرم افزارها است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: طراحی سایت , آموزش طراحی سایت,
نویسنده : luck
تاریخ : دو شنبه 1 فروردين 1401
زمان : 13:54


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.